Dag 1 - Presentera mig och min häst

Jag har ingen egen häst, men kan skriva lite om dom som jag sköter om och älskar istället.

Jag är en tolvårig tjej snart tretton år, är glad och sprallig med massor med konstiga idéer. Har ridit på kurs i 5 ½ år snart 6 år. Jag älskar hästar över allt annat på jorden, och har två privatsköthästar och en klubbponny som jag tar hand om. Är oftast på stallet fyra-fem dagar i veckan ibland mer ibland mindre. Jag har två stycken hundar som heter Peak och Kibo. 
Har en Canon EOS 1000D som jag fotograferar ofta med.  
Förutom att vara på stallet och hålla på med hästarna så gillar jag att vara med kompisar och lite andra saker.


Lille Grå eller Lillen som han kallas för, är klubbponnyn som jag sköter om. Han är en 25årig skimmelvalack (Född 1986.)  Är en maxad B-ponny på 129cm i mankhöjd, korsningsponny.
Han är busig och ganska lat, men världens absolut finaste! Han vann mitt hjärta sommaren 2008, på ridlägret så bytte jag till honom. Sen dess har jag älskat honom. Tidigare när jag var nybörjare så var jag rädd för honom, och han fick mig nästan att sluta rida! Men som var så gjorde jag inte det.
Han är fin att rida bara man inte håller på att tveka med honom. I hoppningen så har han världens fart, och det tycker han är kul också. Han tävlas inte, men har gjort det tidigare. Gulleponnyn!<3



Ulando är en av mina sköthästar, kallas även för Uno. Han är privathäst och sköter honom och även en till häst som heter Quinto Qourage. Han är en brun storhäst med en skjuten stjärn i pannan. Han tävlas i hoppning i 120(?) 130(?) vet inte riktigt men det är nått sånt. Jag har skött honom sedan 29 december 2009. Jag sköter honom en gång i veckan, men ibland mer. Även han har en stor plats i mitt hjärta! <3




Sen så sköter jag även Q-C, men har inte skött honom så länge. Så känner inte honom så bra ännu. Har även skött en häst som heter Tindra som är grymt saknad! <3

Tindra <3


Q-C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0